23 Temmuz 2005
bütün itirazlara rağmen, biraz nezaketen biraz da eğlenceli bir şeyler yapmış olmak için meşhur "the cook blogger next door" anketimsisi;

ilk mutfak maceran neydi? neler hatırlıyorsun?
sigara böreği için hazırlanmış çiğ hamurları aşırıp yerken annem mutfakta basmıştı beni. sonra da ağzıma karabiber sürdü. ilk maceram bu olsa gerek. hiç iyi duygular beslemiyorum bu maceraya, zira "ağzına biber sürerim" lafının sadece blöf olduğunu zannederken birden gerçekleşmesi korkunç bir deneyim olmuştu.

yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
anneannem. aynı anda 5 yemek pişirebilme kapasitesine sahip, multi-fonksiyonel insan. bir yandan kabak oyar, bir yandan hamur hazırlayıp kurabiye pişirir, öbür tencerede fokurdayan çorba olur. bi bakarsınız tezgahta da bir zeytinyağlı dolaba girmek için bekliyordur. ve nasılsa hepsi mükemmel olur.

yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? bize göstermek ister misin?
yemek işini ne kadar ciddiye aldığımı gösteren bir iki fotoğraf.

mutfakta kendisine karşı fobin olan birsey var mı? yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
aslında her yemek korkutuyor beni çünkü başında beklemek, ölçüyü kaçırmamak, televizyona dalıp altını yakmamak gerekiyor. yine de en çok gerginliği kek yaşatıyor sanırım kabardı mı kabaracak mı diye beklerken.

mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? alıpta cok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
kocaman eldivenlerin hastasıyım çünkü asla kapak veya kulp gibi şeyleri tutmayı beceremiyorum. ya çok sıcak olduklarından korkuyorum ya da bir şekilde kayıp düşüyorlar. gereksiz olan da annemin bin bir şevkle aldığı yoğurt yapma makinası.

bir kaç garip belki de komik yemek ceşidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek:
üzüm veya elmaları yoğurdun içine doğrayıp, ekmek içlerini de ufak ufak parçalayarak koyduğum yemek sonrası meyve/tatlı çeşidi. gören herkes şaşırdığına göre garip bir yemek olabilir. bir de ekmeğin üstüne limon sıkıp ve tuz ekerek kanepeler yapardık küçükken, o da garip kaçabilir. kuzenimden başka seven de çıkmadı onu.

hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?
zeytinyağlı fasülye, imambayıldı ve fesleğen. bonus olarak ızgara balık (mümkünse üstünde soğan ve domates dilimleri de olsun).


en çok sevdiğin dondurma çeşidi…

karadut, limon. yeni favorim algida twister.

asla yemeği düşünmediğin şey…
mısır gevreği, her yediğimde kustuğum için.

özel bir yemeğin/ spesiyalin var mı?
içine evde bulduğum bilimum otları çöpleri sosları atıp yaptığım herhangi bir makarna veya omlet. bir daha aynısını yemek kısmet olmadı daha kimseye.

seni ebeleyen aşçı:
visualghetto beyler.

ebelediğin aşçı:
aşçılardan bir demet sunuyorum; cemshid, schizo, bir de acemi aşçılardan aptal. aslında hiç utanmadan 3yanlış'ı da ebelemek isterdim ama bana kötü davranırlar diye korkuyorum.

0 comments:

Yorum Gönder